torsdag 29 oktober 2009

Vattenytan

Tja!
Som en del i en begynnande 'midlife crisis' snackade jag med min gode vän Are om hur livet på jorden kommer att se ut om femtio år då jag antagligen har lämnat vidare. Som doktorerande miljöforskare har han lite koll på vad som är vetenskapligt bevisat om jordens tillstånd med rådande miljöplan (Kyoto-avtalet). Vattenytan kommer att stiga 1 meter. Vädersystem kommer att ändras. Medeltemperaturen kommer att stiga 2°C. Oljan kommer antagligen att börja sina. Detta händer om Kyoto avtalet hålls (väsentligt minskad energiförbrukning). Om inte avtalet hålls så kommer vattenytan stiga mer och det kommer att bli ännu varmare. Jag ska i varjefall köpa mark som ligger lite inåt land... Jag kommer att bli fett rik, eller mina barn dvs. Framtiden håller stora möjligheter i sitt sköte!
turdeloo
/b

1 kommentar:

V sa...

Guys, still in love with you...BUT, could you pls write in english??? So hard for me to understand...Anyway, we are waiting you in LONDON!! kisssss